Er komt nogal wat kijken bij het runnen van een succesvolle horeca onderneming. Er zijn maar weinig bedrijfsvormen te bedenken waarbij je continue onder druk staat als in een horecabedrijf. Dit is natuurlijk ook de charme van de industrie en deze wordt dan ook vrijwel altijd bemand door mensen die ontzettend gepassioneerd hun ziel en zaligheid in de strijd gooien om het beste te maken voor de gasten.

 

Omdat de nadruk in de horeca altijd ligt op de gasten en op de operatie, is het belangrijk dat alle andere zogenaamde backoffice processen zo soepel en efficiënt mogelijk verlopen. Een van de hulpmiddelen die hierin een grote rol van betekenis kan spelen is een kassa softwaresysteem zoals Untill. De technologie op dit punt is de afgelopen jaren in een gigantisch tempo ontwikkeld en zijn tegenwoordig dan ook tal van mogelijkheden die de totale bedrijfsvoering vergemakkelijken met een gedegen kassa software systeem.

 

De meest moderne kassa systemen leveren diverse kostenbesparingen op

Sommige ondernemers laten zich afschrikken door de prijs van de nieuwe kassasystemen, maar er zitten tal van kostenbesparingen en optimalisaties vast aan een goed werkend kassasysteem. Een van de belangrijkste integraties waarover de meeste nieuwe kassasystemen beschikken, is een link tussen het reserveringssysteem, de bestellingen, de kassa en de boekhouding. De kassa vorm hierbij het middelpunt waarin alle data wordt verzameld.

 

Deze informatie wordt vervolgens geïntegreerd met de voorraadtellingen, waardoor er automatisch suggesties voor nieuwe bestellingen gedaan kunnen worden op basis van wat er verkocht is in combinatie met de reserveringen in de toekomst. Op deze manier is de voorraad altijd precies op orde en verlies je ook nooit producten doordat deze bederven, om over de uren die dit geautomatiseerde proces bespaart nog maar te zwijgen.

 

Garandeer de kwaliteit van de service voor de gast door slim gebruik te maken van de kassasoftware

De meeste kassasystemen van tegenwoordig kunnen geïntegreerd worden met diverse afdelingen binnen het bedrijf die ervoor zorgen dat alle bestellingen op tijd doorkomen en dat het systeem het signaleert indien iets te lang duurt. Zo kan een bestelling bijvoorbeeld een drank order doorsturen naar het scherm bij de bar en een eten bestelling naar de scherm(en) in de keuken. Vanaf het moment dat de bestelling doorkomt begint de klok te lopen en je kan vervolgens zelf kiezen na hoeveel tijd je wil dat de kleur van de bestelling op het scherm veranderd om de urgentie aan te geven.

 

Ook voor het bedienend personeel, is het mogelijk om de kassa te gebruiken om aan te geven dat ze een tafel gecheckt hebben dat alles in orde is en de tafels in het systeem van kleur veranderen indien ze te lang geen aandacht hebben gekregen. Door een kassasoftware zoals Untill op deze manier te gebruiken bewaak en controleer je ook direct de kwaliteit van de dienstverlening.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *